2013年7月26日星期五

Porcupine Dates 豪猪枣

  
Porcupine Dates
Porcupine Date: The Herbal Essence from the Deep Mountain of Borneo

Porcupine Date is a rare bezoar, or "stone" that found in the stomach of a porcupine. When a porcupine is wounded or sick, it will look for herbs to eat in order heal itself. As the healing progress, bezoar, or "stone" may form in the stomach. This is the Porcupine Date.
The Porcupine Date grows in size in the stomach. The larger ones have better medical value. Only the Porcupine in the deep mountains and forests produced Porcupine Date.
In tradition, Porcupine Date had been used as medicine by hill tribes in Southern China and South-East Asia. Ancient Chinese medical text had recorded the used of Porcupine Date. It has function such as anti-inflammation, antioxidant, natural anti-body, immunization booster and body-detox.
It is now widely used by the South East Asia Chinese as an alternative medicine in the treatment for cancer, dengue fever, meningitis, herpes, throat infection, pneumonia, and others.
The biologist Dr Yuan claimed that Porcupine Date is natural super antioxidant. It has great help in normalizing the body and improves immunity function. This effect is conincided with the Chinese medical principle: "Strengthen the primordial Qi to support good Qi and dispel evil Qi" (扶正驱邪).


Tarikh Porcupine ( Batu Landak )
Porcupine Tarikh: The Essence Herba dari Gunung Deep Borneo

Porcupine Tarikh adalah bezoar jarang berlaku, atau "batu" yang terdapat di dalam perut landak a. Apabila landak adalah cedera atau sakit, ia akan mencari herba untuk makan untuk pulih dengan sendirinya. Kemajuan pemulihan, bezoar, atau "batu" boleh membentuk di dalam perut. Ini adalah Porcupine Tarikh.
The Porcupine Tarikh tumbuh dalam saiz di dalam perut. Orang-orang yang lebih besar mempunyai nilai yang lebih baik perubatan. Hanya Porcupine di pergunungan dan hutan yang mendalam dihasilkan Porcupine Tarikh.
Dalam tradisi, Porcupine Tarikh telah digunakan sebagai ubat oleh puak-puak bukit di China Selatan dan Asia Tenggara. Teks perubatan Cina purba telah mencatatkan digunakan Porcupine Tarikh. Ia mempunyai fungsi seperti anti-radang, antioksida, anti-badan semula jadi, imunisasi penggalak dan badan-detox.
Ia kini digunakan secara meluas oleh Asia Tenggara Cina sebagai ubat alternatif dalam rawatan untuk kanser, demam denggi, meningitis, herpes, jangkitan tekak, paru-paru dan lain-lain.
Biologi Dr Yuan mendakwa Porcupine Tarikh adalah antioksidan semula jadi. Ia mempunyai bantuan yang besar dalam
mengembalikan badan dan fungsi imuniti ditambah baik. Kesan ini conincided dengan prinsip perubatan Cina: "Memperkukuhkan Qi asal untuk menyokong Qi yang baik dan menghilangkan kejahatan Qi"

没有评论:

发表评论